CD Projekt Red potwierdził, że nowa gra Wiedźmin jest obecnie w fazie rozwoju i będzie korzystała z silnika Unreal Engine 5.
Wczorajsze ogłoszenie jest pierwszym oficjalnym potwierdzeniem nowej gry z serii Wiedźmin od czasu premiery poprzedniej gry CD PROJEKT RED, AAA RPG z tej serii — Wiedźmin 3: Dziki Gon.
Zdjęcie zwiastuna nowej gry przedstawia medalion, któremu towarzyszy fraza „Rozpoczyna się nowa Saga”. Poza tym wstępnym potwierdzeniem nowej sagi w serii Wiedźmin nie podano żadnych dalszych szczegółów – takich jak ramy czasowe rozwoju lub data potencjalnej premiery.
https://t.co/XtbfqscMWr pic.twitter.com/eK6ZIbfLRa
— The Witcher (@witchergame) March 21, 2022
CD PROJEKT RED ogłosił również, że przejdzie na Unreal Engine 5 w ramach wieloletniego partnerstwa strategicznego z Epic Games. Od czasu premiery Wiedźmina 2: Zabójcy Królów w 2011 roku, CD PROJEKT RED używa własnej technologii REDengine do tworzenia swoich gier. Nowa współpraca z firmą Epic obejmuje nie tylko licencjonowanie, ale także rozwój techniczny Unreal Engine 5, a także potencjalne przyszłe wersje Unreal Engine, w stosownych przypadkach. Deweloperzy z CD PROJEKT RED będą współpracować z tymi z Epic, a głównym celem będzie pomoc w dostosowaniu silnika do doświadczeń w otwartym świecie, począwszy od tworzenia kolejnej gry z serii Wiedźmin.
To dla nas ekscytujący moment, ponieważ przenosimy się z REDengine na Unreal Engine 5. Tym samym rozpoczynając wieloletnią współpracę strategiczną z Epic Games. Poza licencją na Unreal Engine 5, dotyczy ona także możliwości modyfikowania tej technologii, jak również jej przyszłych wersji. Będziemy blisko współpracować z ekipą Epic Games, aby wspólnie przystosować silnik do obsługi rozgrywki w otwartych światach – możemy przeczytać w oficjalnym komunikacie CD PROJECT.
Wypowiadając się na temat wykorzystania silnika Unreal Engine 5 w tej i przyszłych grach, dyrektor ds. technologii (CTO) , Paweł Zawodny stwierdził:
„Jednym z podstawowych aspektów naszej wewnętrznej transformacji RED 2.0 jest znacznie silniejsza koncentracja na technologii, a nasza współpraca z Epic Games opiera się na tej zasadzie. Od początku nie braliśmy pod uwagę typowej umowy licencyjnej; zarówno my, jak i firma Epic postrzegamy to jako długoterminowe, satysfakcjonujące partnerstwo technologiczne. Dla CD PROJEKT RED ważne jest, aby od jak najwcześniejszego etapu ustalić kierunek techniczny naszej następnej gry, ponieważ; w przeszłości poświęcaliśmy dużo zasobów i energii na ewolucję i adaptację REDengine z każdym kolejnym wydaniem gry. Ta współpraca jest tak ekscytująca, ponieważ zwiększy przewidywalność i wydajność rozwoju, jednocześnie dając nam dostęp do najnowocześniejszych narzędzi do tworzenia gier. Nie mogę się doczekać wspaniałych gier, które stworzymy przy użyciu Unreal Engine 5!”
Tim Sweeney, założyciel i dyrektor generalny Epic Games, powiedział o partnerstwie:
„Epic buduje Unreal Engine 5, aby umożliwić zespołom tworzenie dynamicznych, otwartych światów na niespotykaną dotąd skalę i poziom wierności. Jesteśmy bardzo zaszczyceni możliwością współpracy z CD PROJEKT RED, aby wspólnie przesuwać granice interaktywnej historii i rozgrywki, a ten wysiłek przyniesie korzyści społeczności programistów przez wiele lat.”
Równolegle z tymi zapowiedziami, CD PROJEKT RED potwierdził również, że technologia REDengine, która napędza Cyberpunk 2077, jest nadal wykorzystywana do tworzenia nadchodzącego rozszerzenia Cyberpunk 2077.
Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.